Rólunk

/Rólunk
Rólunk 2017-12-14T13:24:35+00:00

A Jachtakadémia 20 éves története

Kezdetek 
1992-ben kezdődött a Jachtakadémia, amikor egy Bt-nek, majd 1994-től az egyéni vállalkozásom oktatási üzletágának volt a Jachtakadémia a neve.
1998. január 1.-én alapítottuk a mai formájában Eszterrel a Jachtakadémia kft-t. Vele alakítottuk ki a működési, szervezeti feltételeket, az oktatási rendszert. Nélküle nem lett volna ilyen. Köszönöm neki a sok-sok évi áldozatos munkáját.

2000.évi Odüsszeusz Expedíció
Kidolgoztam Odüsszeusz útvonalának hajózási elméletét, amely bebizonyította: merre járt a hős. Ezt az útvonlalat az Albatros iskolahajóval bejártuk, nagyon cikk jelent meg erről és egy 3 részes film is készült. A részleteket itt lehet megnézni: www.odusszeusz.hu. Az Expedíció létrejöttében Szabó Jó barátomat illeti a köszönet, a szervezésben nagyon sokat segített Eszter, a hajózásban és a filmezésben Fekete Laci és még sokan mások segítsége nélkül nem jöhetett volna létre életem legnagyobb kalandja.
Ha érdekelnek a részletek, akkor itt tudod megnézni

A fejlődés 
A Jachtakadémia mostani formájának kialakulásához nagyon fontos volt a hallgatóink, a jachtakadémisták javaslatai, kritikái, észrevételei. Javaslataiknak köszönhetjük a különböző kiegészítő tanfolyamokat, a házi feladatok, a tesztek rendszerét sőt a távoktatásos képzést bevezetését is.
Kezdetben az alma materemben, a Hajózási Szakközépiskolában tartottuk az órákat, majd pár évig a Gábor Dénes Főiskolán. Ezek a hagyományos tanfolyamok hetente 2 alkalommal, 17-21 óra között voltak, de 2002-tól már voltak hétvégi tanfolyamok is, amikor 5 alkalommal 10 órában adtam le a tananyagot. Aztán jött a távoktatás korszaka, amikor a hallgatóink igénye szerint inkább otthon tanulnának.

Rádiós tanfolyamok 
2004-től kezdtük el a rádiós képzést a GMDSS/ROC tanfolyamokkal. Ez már akkreditált oktatási rendszer volt, fél évig tartott, mire minden engedélyt megkaptuk. De ez is a hasznunkra szolgált, hiszen ettől kezdve minden képzési formánkat akkreditálni tudtunk.
A rádiós képzést Juhász Ádám barátom indította be nálunk. Sajnos 2010-től át kellett venni a tevékenységét. Ebben társaim voltak Seres István, Járai Tamás. Köszönöm nekik is a munkájukat.
2013-tól lehetővé vált a GMDSS/SRC és GMDSS/LRC képzés és vizsgáztatás, amibe azonnal belevágtunk.

Változások 
2014-től Eszter munkáját leányom, Alexandra vette át, vele kezdődött a Jachtakadémia intenzív elektronikus korszaka, a számlázástól kezdve a teszteken át a házi feladatok internetes javításáig.

A Hajózási hatóság 
Amivé lett a Jachtakadémia, azt a hajózási hatóságnak is köszönhetjük. Hiszen, ha egy himi-humi, vagy akár korrumpálható lenne a vizsgáztatás, akkor nem tartanánk itt. A szakmai igényességük, felelősségük és a vizsgáztatás objektivitása egyenszilárdságúvá teszi a rendszert:

  • a Jachtakadémia jól felkészíti a hallgatókat
  • a hatóság lelkiismeretesen vizsgáztat
  • szkipperek biztonságosan hajóznak

Köszönet Lékai Tamásnak, Komjáthy Zsoltnak és Vass Ivánnak a hatósági munkájukért.

Hajózási gyakorlat 
1986-1989. CNSO, Rebell MarkII és SeaSkip hajókon kezdődött a tengeren.
1990-1998 között az Ecker Yachtingtól bérelt hajókon történt. Sok embernek ismerős a Feeling 486-os hajók, a Mona és a Harani neve.
1999-2002 között az első iskolahajónk az Oceanis 500 típusú Albatros volt. Vele 31 250 mérföldet hajóztam. Ő volt a hű társam a 2000. évi Odüsszeusz Expedíción is, ahol bejártuk Odüsszeusz bolyongásainak útvonalát.

2003- AZ Odysseus iskolahajó 
Aztán 2003. január 22.-én Eszterrel átettük a La Rochelle-ben a GibSea 51 típusú Odysseust. A neve nekem természetes volt. Speciálisan iskolahajónak épült, a hajótest különleges megerősített, a berendezései sem szokványosak és a navigációs felszerelését ismerheted milyen.
Az Odysseuson az első út 2003. február 14.-én volt, amikor Koperból Punatba hajóztunk. Február 15.-én 54 csomós bórában, +2 fokos hőmérséklet mellett próbáltuk ki, jó lett-e az új iskolahajó. Most már 15 év után elmondthatom: bevált.
2003. február 15.-én volt az első oktatótúra, egy manőver tréning az Odysseuson.
Aztán 2012-ben becsapott a villám. Szó szerint. Egy kapitány tréningre indultunk volna, amikor Punatban, egy zivatar vége utáni pozitív villám tönkre tette a teljes elektronikát, az indulás előtt 1 órával. A kár nettó 42 000 euro volt, de szerencsére a biztosító kifizette. Alexandra szerint ez Zeusz nyíla volt, hogy lecseréljük az elektronikát…
2014-ben egy 115 lóerős új motort kapott, a régi 11 év alatt 15 000 órát ment, azért kellett kicserélni mert már elgyengült.

2004-2006 Jachtakadémia Bál
Igazi jó hangulatban buliztunk februárban Siófokon a Magister szállodában, ahol vidám hajós vetélkedők tették izgalmassá a hangulatot. Volt kötélhuzástól kezdve medencében mentőmellényben úszva pénzszedésen át sok-sok érdekes feladat. A jó hangulatot B.Tóth Laci barátunk garantálta.

2004-2015 Jachtakadémia Kupa
Ez egy különleges navigációs vitorlás verseny volt, ahol a versenyszámokat a résztvevő hajók szkippereivel határoztuk meg. Alapvető szempont volt, hogy csak egy klasszikus vitorlás pályaverseny volt, a többi pedig a hajózási és navigációs ismeretek összemérését szolgálta.így minden hajó azonos eséllyel indulhatott. A navigációs futamoknál a navigáció pontossága számított, nem a vitorlázás sebessége. Így több olyan futam győzelem is született, amikor a leg később célba érő hajó nyert a pontos navigációja miatt.Néhány érdekesebb futam:

  • precíziós vitorlázás: kezdetben 36m, aztán 18m, aztán ahogy fejlődött a résztvevők tudása egészen a 3,6 m átmérőjű körökön való átvitorlázás a 4,5 méter széles hajóval! Majd ezt fokoztuk azzal, hogy a köröket 2, 3, majd a végén 5 darabos csoportokban egyszerre kellett megvitorlázni. A résztvevők fantasztikus teljesítménye igazán irígylésre méltó volt
  • labirintus hajózás: ahol GPS nyomvonalakkal megrajzolt pályán kellett leggyorsabban átvitorlázni. Voltak olyan szakaszok, ahol egy 100 méter hosszú, 40 méteres csöven kellett a széllel szembe útjutni! És volt aki megcsinálta a Baviria 46-ossal! Óriási teljesítménye
  • mérföldgyüjtés:a lehető legtöbb mérföld lehajózása adott idő alatt: 24 óra, vagy 18 óra vagy 12 óra alatt, navigációs szabályok betartásával – nem szabadott a saját nyomvonalat keresztezni, a virtuális szigeteket (persze a valódit sem) érinteni, és a végén 15 perces intervallumba célba kellett érni.
  • felkutatási feladat: a szituáció szerint a hajóról eltűnt mr. Williamson (nevét a fordulóról kapta) két órája, ez idő alatt meghatározott irányba hajóztunk, egyszer irányt váltottunk közben. Aki hamarabb megtalálta (természetesen vitorlázva) és utánna leggyorsabban befutott a célba, az nyert.

Ez felsorolás csak ízelítő volt. A 11 JAK-on összesen 23 különböző versenyszámot találtunk ki közösen.
9 alkalommal Fekete Laci hajója, 1-1 alkalommal Farki és Kardeván Vili hajói nyerték a JAK-t.

2017-18. tanévben a következő elméleti képzéseket indítjuk:

  • Coastal Skipper és Offshore Skipper elméleti tanfolyamok
    évente 3-3 távoktatásos 1-1 hagyományos tanfolyam
  • GMDSS/SRC és GMDSS=LRC tanfolyam 2 hetente.
    A csoport – hétköznap, B csoport – hétvégén. 4 fő egy-egy csoportban.
  • Kiegészítő tanfolyamok, egész évben
    1. Tablettel a tangeren
    2. Balatoni csillagészati gyakorlat
    3. Csillagászati navigáció a Planetáriumban
    4. Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    5. Mediterrán charter tanfolyam
    6. Trópusi charter tanfolyam
    7. Radar tanfolyam
    8. Havária tanfolyam
    9. Adriai meteorológia
  • Oktatótó túrák
    1. Skipper tréning – part menti hajózásban
    2. Kapitány tréning – nyílt tengeri hajózásban
    3. VIP manőver tréning – 4 fő 5 napon át gyakorolja a kikötéseket és a horgonyzásokat
    4. Havária tréning – hajózés során előforduló balesetek megelézésének gyakorlása
    5. Spec VIP tréning – viharhajózás – horgonyzás – kikötői manőverek, az időjárás függvényében.

És ez a fejlődés nem állt meg, tele vagyok tervekkel, ötletekkel.

Leltár 2017. október 31-ig

  • 20 év alatt a hajózási tanfolyamainkon 4221 hallgatónk volt
  • Az Odysseus iskolahajón 352 túrán 137 625 tengeri mérföldet hajóztam Ez a Föld kerületének 6,37-szerese…
  • Odysseus iskolahajón 15 év alatt 2235 kadét tanult
  • a rádiós tanfolyamokon 842 GMDSS/ROC vagy GMDSS/SRC és 129 GMDSS/LRC vizsgázónk volt

Árak

Ide kell leugrani

Árak

Ide kell leugrani