A Jachtakadémia számokban:

Tengeri tanfolyam: 711

tengeri vizsgázó:
5 247

rádiós tanfolyam:
287

rádiós vizsgázó:
1927

oktató túra:
511

Vass Tibor hajózásai:
252 300 mérföld, ami
a 11,7* a Föld kerülete

Az ODYSSEUS, 

egyetlen magyar lobogójú 

ISKOLAHAJÓ

DCF 1.0

Csak nekünk van iskolahajónk, ami egy különleges státusz és egyben felelősség is.

Mi a francia Dufour hajógyárban, La Rochelle-ben rendeltük meg az Odysseus-t, amelyet speciálisan az iskolahajó feladatok ellátására építtettük. 

A hajótest sokkal erősebb, mint egy széria charter hajóé, az elrendezése és a felszereltsége is a tengeri oktatást szolgálja. Ezért van a kormányoknál is 2 chartplotter (GPS) és VHF rádió külső hangszóróján folyamatosan figyeli a kormányos a rádiózást.

A kapitányi kabin műszerei és a videó kamera képe

A kapitányi a kapitányi kabinban lévő műszerek és a chartplotter valamint a 0 luxos videó kamera segítségével állandóan kontroll alatt van a hajó, ami a biztonságos hajózás elengedhetetlen feltétele. Amellett, hogy mindent lehet látni, még a robotkormányt is lehet vezérelni, állítani lehet a külső chartplotter képén, sőt még rádiózni is lehet.

Ezek teszik lehetővé, hogy 24 órás felügyelet mellett a tanulók önállóan, de mégis biztonságos felügyelet alatt vezethessék a hajót, ezzel felkészülve az önálló hajózásra.

Képek a hajó építéséről

Az Odysseus iskolahajó építése: a hajótest

Ilyen nagy az Odysseus iskolahajó

A válaszfalak a szalonban

Tibor ellenőrzi  a gyártást

A hajótest különleges szilárdságát adó bordák

A kapitányi kabin

Készül a kormánymű

Az iskolahajó  műszaki adatai

Épült: La Rochelle, Franciaország
Típusa: GibSea 51
Legnagyobb hossz: 15,80 m
Vízvonalhossz: 14,4 m
Testsebesség: 9,1 csomó
Eddig max. GPS sebesség: 16,2 csomó
Legnagyobb szélessége: 4,90 m
Merülése: 2,0 m
Vízkiszorítás: 20 t
Tőkesúly: 4,850 t
Hajózási körzet: korlátlan

Kabinok száma: 5 db
Fürdőszobák száma: 5 db
Befogadóképesség, max: 12 fő
Tanulók száma a tréningeken: max 8 fő
Fővitorla:  54 m2
Génua: 76m2
Bliszter: 160 m2
Viharfock: 11 m2
Vihargrósz: 8m2
Víztartály: 1 055 l
Üzemanyagtartály: 500 l
Motor: Yanmar 115LE

  B és a C kabinban a szaggatott vonal az emeletes ággyá átalakíthatóságot jelzi.     Az A  kabinba a C kabin fürdőszobáján át lehet bejutni.


Biztonsági felszerelések

  1. EPIRB Ocean Signal E100G (LEOSAR és GEOSAR műholdakra) - műholdas vészjelző készülék
  2. AIS SART MOB 3 db - amelyek a hajónkról vízbe esett személyek felkutatását segíti elő (2 db az éjszakai őrség, egy a kapitány felfújható mentőmellényéhez tartozik)
  3. RADAR SART - amely a többi hajó radar képernyőjén a vészhelyzetben lévő a mentőtutajunk vagy a hajónak megjelenítésére való
  4. Garmin VHF 300i DSC rádió 2 beépített és egy WiFi vezérlő egységgel felszerelve a GMDSS A1 körzetében és a közel körzeti segélykérést és a kommunikációt szolgálja
  5. Tartalék VHF DSC rádió, Standard Horizon AIS MATRIX 2100
  6. Standard Horizon kézi VHF DSC rádió - amely a mentőtutajból alkalmas a beépített GPS és a DSC funkciójával vészjelzés leadására és a kommunikációra
  7. Yellow Brick Iridium műholdas nyomkövető
  8. ICOM IC-801E MF/HF DSC rádió, amely a partoktól távol és az óceánokon (GMDSS A2-A4 körzete) a segélykérésre és a kommunikációra alkalmas
  9. beépített 0 Lux-os kamera 2db
  10. Garmin AIS adó-vevő, amely a saját hajónkat mutatja másoknak és más hajókat nekünk a chartplotterek képernyőjén az összeütközésveszély felmérésére
  11. 12 személyes mentőtutaj
  12. 13 hagyományos + 3 automata mentőmellény,
  13. 10 db mentőheveder, 
  14. 2 mentőpatkó
  15.  világító jelzőbója
  16. Dan bója (a vízbe esett személy megjelölésére)
  17. hajócsavarra szerelt kötélvágó
  18. Orrsugár-kormány


A hagyományos navigációs eszközök

  1. kormánytájoló
  2. kézi mélységmérő
  3. távcső mágneses tájolóval egybeépítve
  4. kézi tájoló
  5. szextáns 2 db (a csillagászati helymeghatározásokhoz)
  6. barográf
  7. Földközi-tenger hajózási térképei


Energia management

Az Odysseuson 3 akkumulátor telep van: 

  • motorindító akkumulátor 1 db 80 Ah
  • szerviz akkumulátorok: 3 db 180 Ah
  • orrsugárkormány és a horgonycsörlő: 1 db 220 Ah

A hajó energiaellátását a Mastervolt rendszer felügyeli. A vezérlője az Easy5, amelyről szinte mindent ki-be tudok kapcsolni, meg tudom figyelni a áramfogyasztás, és védi az egyes fogyasztókat.

A

Az EasyView5, a vezérlő

Az elektronikus  navigációs eszközök

Középső chartplotter a cockpitben

Edit your caption text here

Edit your caption text here

 Az elektronikus navigáció felszerelései a GARMIN navigációs és információs rendszerre épül fel:

  1. GPS vevők (5 db független, mindig a legpontosabb jelét használjuk)
  2. Chartplotter - 4 db:
  3. GPSMAP 6012 - térképasztalnál
  4. GPSMAP 7012 - cockpit középen, touchscreen
  5. GPSMAP 4010 - bal oldali kormánynál
  6. GPSMAP 7208 - kapitányi kabinban
  7. GPSMAP 620 - backup, villámcsapás esetére
  8. GMI 10 kijelző - 5 db:
    1. térképasztal 2 db
    2. jobb oldali kormánynál 1 db
    3. kapitányi kabin 2 db
  9. GMI 20 kijelző - 1 db - jobb oldali kormánynál
  10. Radar, 24 mérföldes hatósugárral
  11. Robotkormány vezérlő 3 db:
    1. jobb oldali kormánynál 1 db
    2. térképasztalnál 1 db
    3. hordozható WiFi-s a kapitányi kabinban
  12. Beépített 12V-os, Core I7-es számítógép
  13. Beépített display 3 db
    1. szalon
    2. térképasztal
    3. kapitányi kabin

Az Odysseus navigációs rendszerterve

GPSMAP 6012

GPSMAP 7012 - a cockpitban

GPSMAP 4012 - a bal kormánynál

GPSMAP 7208 - kapitányi kabin

GPsMAP 620, a backup

Kommunikációs  eszközök

  1. Garmin VHF 300i DSC rádió 2 beépített és egy WiFi vezérlő egységgel felszerelve a GMDSS A1 körzrtében és a közelkörzeti segélykérést és a kommunikációt szolgálja
  2. Tartalék VHF DSC rádió, Standard Horizon AIS MATRIX 2100
  3. Standard Horizon kézi VHF DSC rádió - amely a mentőtutajból alkalmas a beépített GPS és a DSC funkciójával vészjelzés leadására és a kommunikációra
  4. ICOM IC-801E MF/HF DSC rádió, amely a partoktól távol és az óceánokon (GMDSS A2-A4 körzete) a segélykérésre és a kommunikációra alkalmas
  5. Furuno NX 300 Navtex vevő.
  6. Yellow Brick Iridium műholdas nyomkövető

Furuno NAVTEX vevő

ICOM IC-M801E SSB rádió

Garmin BlackBox rendszer rádió

Standard Horizon AIS VHF rádió

Kézi DSC VHF rádió

Komfort felszerelések

  1. Teak fedélzet és cockpit
  2. Orrsugár-kormány
  3. Biminitop és sprayhood
  4. CD hangszórók a cockpitban is
  5. külső zuhany
  6. 5 kabin és 5 fürdőszoba
  7. a bal és a jobb első kabinokban az ágyak emeletessé alakíthatóak
  8. mind az 5 kabin bentről elérhető
  9. a szalonban 210 cm-es belmagasság!
  10. automata 3 égős gáztűzhely, elektromos gyújtással
  11. 150 literes hűtőszekrény
  12. 100 literes italhűtő
  13. CD HiFi- BlueTooth
  14. TV monitor a szalonban
  15. minden kabinban 220V-os aljzat
  16. 2 kW-os inverter a 220V előállításához,
  17. elektromos és dízel fűtés a szalonban és minden kabinban külön termosztáttal
  18. kemény fenekű 8 személyes gumicsónak
  19. 15 LE-s külmotor

A térképasztal

A navigációs számítógép


Mit kockáztatsz, ha nem fektetsz a hajózási tudásodba?


  • Veszélyezteted a saját, a családod és utastársaid életét.

  • Ha nem tanulsz meg biztonságosan hajózni, akkor csak stresszelni fogsz, hibát hibára halmozol és oda a tengeri hajózás élménye.

  • Kockáztatod azt is, hogy valami hibát vétesz és megbírságolnak. A tengeren sajátos írott és íratlan szabályok vannak!

  • Ha a képzéseid hiányosságai miatt megsérül a bérelt hajód, akkor a hiába kötsz CASCO biztosítás a bérhajódra kauciódon kívül a teljes kárösszeget behajthatja a biztosító rajtad, ha bizonyítja a különös gondatlanságod vagy a jogellenes magatartásod.

  • Ha elhitették veled, hogy „a hajózáshoz elegendő egy horvát jogosítvány, mivel a horvátok csak tudják, mi kell a tengeren”, akkor az első hajózásod után döbbensz rá, hogy ez mennyire nincs így.
     Ma már a hallgatóink 87%-a rendelkezik horvát jogosítvánnyal, de azért jönnek, hogy megtanuljanak hajózni.

  • Ha a friss horvát jogosítványod birtokában nem mersz egyedül nekivágni a tengernek, akkor felelőség teljesen gondolkodsz. Viszont bérelned kell egy kapitányt, aki Te is lehettél volna…

  • Ha mégis túl vagy az első hajózáson, akkor lehet, hogy nem is sejted mennyi mindenre nem figyelsz oda, ami javítaná a biztonságod.

Szeretettel vár a Jachtakadémia személyzete:

Vass Tibor

Vass Tibor vezető oktató

Alexandra

Vass Alexandra Irodavezető

A tanári kar

Gencsy Péter

Szerafin Zoltán

Seres István

Budapest, 1116 Barázda utca 18.  Térkép

Telefon: 06706248600 és 0614810348

e-mail: info@mja.hu

Jogi nyilatkozat


>