A Jachtakadémia számokban:

Tengeri tanfolyam: 509

tengeri vizsgázó:
5 234

rádiós tanfolyam:
282

rádiós vizsgázó:
1902

oktató túra:
505

Vass Tibor hajózásai:
244 989,9 mérföld, ami
a Föld 11,34 kerülete

A Nyitott Webináriumok  sorozattaink szakmai előadásain
  
eddig 11 543 látogatónk volt.

Az ODYSSEUS, 

egyetlen magyar lobogójú 

ISKOLAHAJÓ

DCF 1.0

Csak nekünk van iskolahajónk, ami egy különleges státusz és egyben felelősség is.

Mi a francia Dufour hajógyárban, La Rochelle-ben rendeltük meg az Odysseus-t, amelyet speciálisan az iskolahajó feladatok ellátására építtettük. 

A hajótest sokkal erősebb, mint egy széria charter hajóé, az elrendezése és a felszereltsége is a tengeri oktatást szolgálja. Ezért van a kormányoknál is 2 chartplotter (GPS) és VHF rádió külső hangszóróján folyamatosan figyeli a kormányos a rádiózást.

A kapitányi kabin műszerei és a videó kamera képe

A kapitányi a kapitányi kabinban lévő műszerek és a chartplotter valamint a 0 luxos videó kamera segítségével állandóan kontroll alatt van a hajó, ami a biztonságos hajózás elengedhetetlen feltétele. Amellett, hogy mindent lehet látni, még a robotkormányt is lehet vezérelni, állítani lehet a külső chartplotter képén, sőt még rádiózni is lehet.

Ezek teszik lehetővé, hogy 24 órás felügyelet mellett a tanulók önállóan, de mégis biztonságos felügyelet alatt vezethessék a hajót, ezzel felkészülve az önálló hajózásra.

Képek a hajó építéséről

Az Odysseus iskolahajó építése: a hajótest

Ilyen nagy az Odysseus iskolahajó

A válaszfalak a szalonban

Tibor ellenőrzi  a gyártást

A hajótest különleges szilárdságát adó bordák

A kapitányi kabin

Készül a kormánymű

Az iskolahajó  műszaki adatai

Épült: La Rochelle, Franciaország
Típusa: GibSea 51
Legnagyobb hossz: 15,80 m
Vízvonalhossz: 14,4 m
Testsebesség: 9,1 csomó
Eddig max. GPS sebesség: 16,2 csomó
Legnagyobb szélessége: 4,90 m
Merülése: 2,0 m
Vízkiszorítás: 20 t
Tőkesúly: 4,850 t
Hajózási körzet: korlátlan

Kabinok száma: 5 db
Fürdőszobák száma: 5 db
Befogadóképesség, max: 12 fő
Tanulók száma a tréningeken: max 8 fő
Fővitorla:  54 m2
Génua: 76m2
Bliszter: 160 m2
Viharfock: 11 m2
Vihargrósz: 8m2
Víztartály: 1 055 l
Üzemanyagtartály: 500 l
Motor: Yanmar 115LE

  B és a C kabinban a szaggatott vonal az emeletes ággyá átalakíthatóságot jelzi.     Az A  kabinba a C kabin fürdőszobáján át lehet bejutni.


Biztonsági felszerelések

  1. EPIRB Ocean Signal E100G (LEOSAR és GEOSAR műholdakra) - műholdas vészjelző készülék
  2. AIS SART MOB 3 db - amelyek a hajónkról vízbe esett személyek felkutatását segíti elő (2 db az éjszakai őrség, egy a kapitány felfújható mentőmellényéhez tartozik)
  3. RADAR SART - amely a többi hajó radar képernyőjén a vészhelyzetben lévő a mentőtutajunk vagy a hajónak megjelenítésére való
  4. Garmin VHF 300i DSC rádió 2 beépített és egy WiFi vezérlő egységgel felszerelve a GMDSS A1 körzetében és a közel körzeti segélykérést és a kommunikációt szolgálja
  5. Tartalék VHF DSC rádió, Standard Horizon AIS MATRIX 2100
  6. Standard Horizon kézi VHF DSC rádió - amely a mentőtutajból alkalmas a beépített GPS és a DSC funkciójával vészjelzés leadására és a kommunikációra
  7. Yellow Brick Iridium műholdas nyomkövető
  8. ICOM IC-801E MF/HF DSC rádió, amely a partoktól távol és az óceánokon (GMDSS A2-A4 körzete) a segélykérésre és a kommunikációra alkalmas
  9. beépített 0 Lux-os kamera 2db
  10. Garmin AIS adó-vevő, amely a saját hajónkat mutatja másoknak és más hajókat nekünk a chartplotterek képernyőjén az összeütközésveszély felmérésére
  11. 12 személyes mentőtutaj
  12. 13 hagyományos + 3 automata mentőmellény,
  13. 10 db mentőheveder, 
  14. 2 mentőpatkó
  15.  világító jelzőbója
  16. Dan bója (a vízbe esett személy megjelölésére)
  17. hajócsavarra szerelt kötélvágó
  18. Orrsugár-kormány


A hagyományos navigációs eszközök

  1. kormánytájoló
  2. kézi mélységmérő
  3. távcső mágneses tájolóval egybeépítve
  4. kézi tájoló
  5. szextáns 2 db (a csillagászati helymeghatározásokhoz)
  6. barográf
  7. Földközi-tenger hajózási térképei


Energia management

Az Odysseuson 3 akkumulátor telep van: 

  • motorindító akkumulátor 1 db 80 Ah
  • szerviz akkumulátorok: 3 db 180 Ah
  • orrsugárkormány és a horgonycsörlő: 1 db 220 Ah

A hajó energiaellátását a Mastervolt rendszer felügyeli. A vezérlője az Easy5, amelyről szinte mindent ki-be tudok kapcsolni, meg tudom figyelni a áramfogyasztás, és védi az egyes fogyasztókat.

A

Az EasyView5, a vezérlő

Az elektronikus  navigációs eszközök

Középső chartplotter a cockpitben

Edit your caption text here

Edit your caption text here

 Az elektronikus navigáció felszerelései a GARMIN navigációs és információs rendszerre épül fel:

  1. GPS vevők (5 db független, mindig a legpontosabb jelét használjuk)
  2. Chartplotter - 4 db:
  3. GPSMAP 6012 - térképasztalnál
  4. GPSMAP 7012 - cockpit középen, touchscreen
  5. GPSMAP 4010 - bal oldali kormánynál
  6. GPSMAP 7208 - kapitányi kabinban
  7. GPSMAP 620 - backup, villámcsapás esetére
  8. GMI 10 kijelző - 5 db:
    1. térképasztal 2 db
    2. jobb oldali kormánynál 1 db
    3. kapitányi kabin 2 db
  9. GMI 20 kijelző - 1 db - jobb oldali kormánynál
  10. Radar, 24 mérföldes hatósugárral
  11. Robotkormány vezérlő 3 db:
    1. jobb oldali kormánynál 1 db
    2. térképasztalnál 1 db
    3. hordozható WiFi-s a kapitányi kabinban
  12. Beépített 12V-os, Core I7-es számítógép
  13. Beépített display 3 db
    1. szalon
    2. térképasztal
    3. kapitányi kabin

Az Odysseus navigációs rendszerterve

GPSMAP 6012

GPSMAP 7012 - a cockpitban

GPSMAP 4012 - a bal kormánynál

GPSMAP 7208 - kapitányi kabin

GPsMAP 620, a backup

Kommunikációs  eszközök

  1. Garmin VHF 300i DSC rádió 2 beépített és egy WiFi vezérlő egységgel felszerelve a GMDSS A1 körzrtében és a közelkörzeti segélykérést és a kommunikációt szolgálja
  2. Tartalék VHF DSC rádió, Standard Horizon AIS MATRIX 2100
  3. Standard Horizon kézi VHF DSC rádió - amely a mentőtutajból alkalmas a beépített GPS és a DSC funkciójával vészjelzés leadására és a kommunikációra
  4. ICOM IC-801E MF/HF DSC rádió, amely a partoktól távol és az óceánokon (GMDSS A2-A4 körzete) a segélykérésre és a kommunikációra alkalmas
  5. Furuno NX 300 Navtex vevő.
  6. Yellow Brick Iridium műholdas nyomkövető

Furuno NAVTEX vevő

ICOM IC-M801E SSB rádió

Garmin BlackBox rendszer rádió

Standard Horizon AIS VHF rádió

Kézi DSC VHF rádió

Komfort felszerelések

  1. Teak fedélzet és cockpit
  2. Orrsugár-kormány
  3. Biminitop és sprayhood
  4. CD hangszórók a cockpitban is
  5. külső zuhany
  6. 5 kabin és 5 fürdőszoba
  7. a bal és a jobb első kabinokban az ágyak emeletessé alakíthatóak
  8. mind az 5 kabin bentről elérhető
  9. a szalonban 210 cm-es belmagasság!
  10. automata 3 égős gáztűzhely, elektromos gyújtással
  11. 150 literes hűtőszekrény
  12. 100 literes italhűtő
  13. CD HiFi- BlueTooth
  14. TV monitor a szalonban
  15. minden kabinban 220V-os aljzat
  16. 2 kW-os inverter a 220V előállításához,
  17. elektromos és dízel fűtés a szalonban és minden kabinban külön termosztáttal
  18. kemény fenekű 8 személyes gumicsónak
  19. 15 LE-s külmotor

A térképasztal

A navigációs számítógép


Mit kockáztatsz, ha nem fektetsz a hajózási tudásodba?


  • Veszélyezteted a saját, a családod és utastársaid életét.

  • Ha nem tanulsz meg biztonságosan hajózni, akkor csak stresszelni fogsz, hibát hibára halmozol és oda a tengeri hajózás élménye.

  • Kockáztatod azt is, hogy valami hibát vétesz és megbírságolnak. A tengeren sajátos írott és íratlan szabályok vannak!

  • Ha a képzéseid hiányosságai miatt megsérül a bérelt hajód, akkor a hiába kötsz CASCO biztosítás a bérhajódra kauciódon kívül a teljes kárösszeget behajthatja a biztosító rajtad, ha bizonyítja a különös gondatlanságod vagy a jogellenes magatartásod.

  • Ha elhitették veled, hogy „a hajózáshoz elegendő egy horvát jogosítvány, mivel a horvátok csak tudják, mi kell a tengeren”, akkor az első hajózásod után döbbensz rá, hogy ez mennyire nincs így.
     Ma már a hallgatóink 87%-a rendelkezik horvát jogosítvánnyal, de azért jönnek, hogy megtanuljanak hajózni.

  • Ha a friss horvát jogosítványod birtokában nem mersz egyedül nekivágni a tengernek, akkor felelőség teljesen gondolkodsz. Viszont bérelned kell egy kapitányt, aki Te is lehettél volna…

  • Ha mégis túl vagy az első hajózáson, akkor lehet, hogy nem is sejted mennyi mindenre nem figyelsz oda, ami javítaná a biztonságod.

Szeretettel vár a Jachtakadémia személyzete:

Vass Tibor

Vass Tibor vezető oktató

Alexandra

Vass Alexandra Irodavezető

A tanári kar

Gencsy Péter

Szerafin Zoltán

Seres István

Budapest, 1116 Barázda utca 18.  Térkép

Telefon: 06706248600 és 0614810348

e-mail: info@mja.hu

Jogi nyilatkozat


>