A hajó fel van szerelve minden olyan modern navigációs és biztonsági eszközzel, amely a gyakorlati képzéshez szükséges.
A bázis kikötőnk a Krk-szigeten lévő Punatban van. Innen indulunk el a Jón-tenger felé.
Az Offshore Master gyakori programja következő:
1.nap, csütörtök.
Érkezés a hajóra kb. 12h-13h között, bepakolás, elhelyezkedés.
Indulás: 14h-15h között.
Indulás előtt pizzát rendelünk a kikötőben, amit útközben szoktuk megenni.
Ismerkedés a nyílttengeri hajózás sajátosságaival, biztonságtechnikai és egyéb oktatás.
Egész éjjel hajózunk.
2.nap, péntek:
Érkezés reggel 8-9 óra között a Vis-szigetre, ahol megtankolunk és kilépünk Horvátországból, majd irány az Otrantoi-szoros.
Elkezdődik a csillagászati navigáció gyakorlása. Mindenki méri a Nap és a Hold (ha látszik) magasságát, majd kiszámítják a pozíciónkat.
Az esti szürkületben a csillag és a bolygók mérésével folytatódik a programunk.
Vacsora a hajón, menetközben. Éjszaka hajózunk.
3. nap, szombat:
Reggelre Brindisi előtt járunk, majd 14 óra körül érkezünk általában az Otrantoi-szoroshoz.
Közben folytatódik a csillagászati navigácó mérésekkel, számolásokkal és szerkesztésekkel.
16-18 óra között érkezünk általában Santa Maria di Leucába, ahol beállunk a marinában és étteremben vacsorázunk.
4. nap, vasárnap:
Reggel 6-kor indulunk, hogy elérjük és kihasználjuk a Tarantói-öböl 20-25 csomós északi szelét, amely 2-3 méteres hullámaival nagyon szépen elringatják a vitorlával száguldó hajónkat.
Közben a megdőlt és lágyan ringatózó hajónkon persze folyik a csillagászati navigáció.
16 óráig el kell érnünk Crotone városát, hogy elkerüljük a 18 óra körül rendszeresen feltámadó nyugati termikus szelet a Squillance-öbölben, amely 2-3 méteres szemből jövő hullámaiban már nem tudunk hajózni.
Este megint a csillagok, bolygók mérése, majd a hajón vacsorázunk.
Éjjel az olasz csizma talpa mentén hajózunk.
5. nap, hétfő:
A felkelő Nap csodálatosan megvilágítja az általában füstölgő Etnát, amit már 40 métföldről is meg szoktuk pillantani.
Reggel 8 óra körül szoktunk megérkezni Ripostóba, az Etna lábához.
Ez a kirándulás napja. Autót bérlünk, majd fel az Etnára (3 km magas!) majd délután Taormina következik. Gyakran ott vacsárazunk, vagy Ripostóban.
Itt szét válhat az utunk a Tirrén-tenger vagy Pilos irányába. Leggyakrabban az elsőt szokták választani.
6. nap kedd:
5-kor indulunk és 10 óra körül érkezünk be a Messinai-szorosba, ahol elálmélkodunk az örvényeken, a kardhalvadász hajókon, majd irány a Lipari-szigetek, a csillagászati navigáció gyakorlásával.
Este 17-18 körül szoktunk megérkezni Salinaba, ahol a szigetek egyetlen marinájában kötünk ki. A nagyon hangulatos városkában vacsorázunk
7. nap, szerda
Egy nyugodt lusta kávézós-sütizős reggeli után 9-10 között indulunk a vulcano-szigetre. Útközben megállunk a legcsodálatosabban átlátszó mélykék tengerben fürdeni, majd kikötünk egy pontonon a Vulcano-n.
Itt szabad program: a füstölgő vulkán megmászása, fürdés a forró gőzökkel bugyborékoló tengerben vagy dagonyázás a kénbűzös forró mocsárban.
Aztán irány a Lipara, a fő sziget. Itt általában motort, autót vagy taxit bérlünk és körbejárjuk a csodálatos szigetet. Megnézzük a félbehagyott púderbányát, ahol obszidián köveket lehet kukázni, inni a különleges ízű borokat, szörpöket és enni a sziget különleges süteményeiből.
Liparán vacsorázunk, majd este 18 óra körül irány a Stromboli.
Sötétedésre érünk az 1 km magas aktív vulkán nyugati oldalához, ahol a hajóról lessük a 100 méteres kilövelléseket. Általában 3-10 perc között szökött egy-egy lenni. Csodálatos látvány a természetes tűzijáték és különleges élmény hallani a kitörés robaját és a tengerig guruló láva sistergését.
Éjfél körül indulunk a Messinai-szoros felé vissza. Egész éjjel hajózunk.
8. nap, csütörtök:
Hajnalban kelünk át a szorosan, majd délelőtt 10 óra körül hagyjuk el az olasz partokat.
Innentől élesben megy a csillagászati navigáció: GPS-t nem használunk, csak a hagyományos eljárások maradnak.
A hallgatók egész nap mérnek, számítanak és szerkesztenek, hogy meg legyen az előírt 10 db csillagászati navigációs helymeghatározásuk.
Vacsora a tengeren, egész éjjel hajózunk.
9. nap, péntek:
Késő délután megérkezünk Görögországba, a gyönyorű Paxoi-szigetének Gaios várásában alszunk. Vacsora étteremben.
10. nap, szombat:
Hajnali 5-kor indulunk Korfu felé, ahol 9 óra körül kikötünk az Óvárosban a halászkikötőben. Itt 3 óránk van, majd indulunk Kotor felé.
Útközben ki kell kerülni a régi aknazárat, majd a naplementekor az Otrantói-szorosban megmérjük a lemenő Nap amplitúdóját.
Éjjel 10-11 körül szoktuk elérni a csempészek bázisát, amit nagy ívben el szoktam kerülni.
Egész éjjel hajózunk, vacsora a hajón. Ez az utolsó egészéjszakás hajózásunk.
11. nap vasárnap:
Délelőtt megérkezünk Montenegróba, ahol Zelenikán belépünk, majd végighajózzuk a Kotori-öblöt a fenséges hegycsúcsok között kacsázva. Este 5 óra kürül szoktunk Kotorba érni. In nincs marina, csak egy ponton, oda tudunk kikötni.
A legszebb város az Adrián Kotor!
Vacsora a városban.
12. nap, hétfő
5-kor indulunk, kilépünk Montenegróból Zelenikán, majd irány Cavtat, ahol belépünk Horvátországba.
Innen 40 percre van Dubrovnik óvárosa, ahol ki szoktam tenni a tanukókat 2 órás sétára,. majd irány Korcula.
Korculára meg kell érkeznünk 17-18 óra között, hogy biztosan legyen helyünk a marinában.
Vacsora a városban
13. nap, kedd
Korán reggel indulunk, elhajózunk Hvar mellett, majd estére megérkezünk Trogirba.
Vacsora a városban.
14. nap, szerda
Nagyon korán indulunk az utolsó hajós napunkon és este 7-8 között érünk vissza Punatba.
15. nap, csütörtök:
Ez a tartalék fél napunk. Ha nem kellett felhasználnunk, akkor egy nyugodt reggeli, pakolás, az utolsó vizsgakonzultáció. Délben mindenki hazaindul, visza magával az Offshore Master tréning feledhetetlen élményeit, kalandjait.